stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 1 : Lier - Anchorage

Na een kort nachtje, ringelde de wekker (alléé gsm) om 6h om ons te wekken voor de finale check up voor vertrek. Om 7h15 zou de taxi voor de deur staan om ons op te pikken.

Een laatste korte wandeling met 'den Berre', en alles 3x nakijken en wachten maar.

Precies 7h15 telefoon. Taxi-chauffeur belde dat hij voor de deur stond maar geen beweging zag en niemand kwam open doen.

Snel hadden we door dat deze brave man in Hechtel stond, terwijl wij ongeduldig in Lier aan het wachten waren . Oepssssssss !!!!

Het hart-ritme kwam terug naar normaal, nadat bij ons verzekerde dat hij een collega zou bellen die dan rond 8h in Lier zou staan. Wat zeker nog voldoende tijd gaf, wetende dat Lier - Brussel korter is dan Hechtel - Brussel.

Check- in verliep vlot. Enkel bij de paspoort controle werd Stefaan even aan de kant gezet. Er bleek in Slovakije nog iemand met een zelfde paspoortnumer rond te lopen. Gelukkig mocht Stefaan zijn identiteit behouden en konden we ons ontbijt gaan nemen in de lounge.

Dan tijd om eens goed van grond te gaan......letterlijk welteverstaan .

Vlucht Brussel - Londen , Londen - Seatle , en Seatle naar de finale bestemming : Anchorage.

Anchorage, de grootste stad van Alaska, doch niet de hoofdstad (= Juneau). En ons startpunt van hopelijk een onvergetelijke reis.

Hoewel de stewardessen en piloten er zeker mochten zijn , kunnen we jullie nog maar weinig foto's laten zien . Maar de volgende dagen zal er zeker ander natuurpracht verschijnen.

Nu ons bedje in, hoewel het 22h30 is en nog klaarlichte dag, maar morgen staat Anchorage op het programma.

Voor jullie een fijne dag en voor ons : slaap zoet.

Stefaanne xx

Joan en Hilde

GOEDE REIS GENIET ERVAN !!!!!

christel luyten

Wat een bewogen en stressvol vertrek , gelukkig is alles goed gekomen .
Vanaf nu is het enkel maar genieten !!

Els Mombers

Leuk weer mee op vakantie te kunnen ( van op afstand ).
Genieten maar !!