stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 2 : Anchorage

Hoewel we de wekker om 8h hadden gezet , waren we al om 6h paraat. Het tijdsverschil was nog niet helemaal verwerkt.

Ontbijt op zijn Amerikaans, dwz ontbijt en lunch tezamen. Eitjes , spek , worstjes , toast , croissant en patatjes gaven ons voldoende energie om de dag door te komen.

Eerste dachten we een fietstocht te maken langs de kustlijn, maar na een korte wandeling aan het meer, hebben we ons maar bedacht : iets te fris om te fietsen. Het meer , dat tegenover ons hotel ligt , is de startplaats voor watervliegtuigjes. Aan de hoeveelheid te zien heeft elke inwoner hier een vliegtuigje , naast een pick-up of een Hummer uiteraard.

Om 10h mochten we onze huurwagen oppikken. Een 4x4 is hier standaard blijkbaar. Een knappe , bijna nieuwe , witte Jeep is ons vervoermiddel de komende weken.

Eerste stop was het Earthquakes park. Een park opgericht ter nagedachtenis van de zwaarste aardbeving (9,2 schaal van Richter) in 1964. Verder zuidwaarts reden we naast de Turnagain arm die wel pittoreske beelden gaf, met stops aan Beluga point en alyeska berg. Bij de terugrit met de kabelbaan van deze laatste hebben we , dankzij de attente liftboy , onze eerste zwarte beer gespot. Van heeeeeel ver , maar toch ...

Onze verwachtingen waren hoog gespannen door de voorafgaande lectuur. Doch, verwachtingen werden niet echt ingevuld. Enerzijds door afgesloten wandelpad voor lawine gevaar en anderzijds met behoorlijk wat wind.

Morgen checken we uit, en rijden we noordwaarts richting Palmer - op bezoek bij een gletsjer.

Groetjes

Stefaanne xx