stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 3 : Anchorage - Matanuska

Onze biologische klokken tikken nog steeds niet gelijk met de Alaskaanse tijd . We zaten alweer rond 7 uur in de ontbijtruimte , na een goed douchke en de reacties op de blog te hebben gelezen uiteraard. ;-)

Een beetje extra warmte kunnen we hier bij momenten goed gebruiken . Temperatuur lag rond de 10 ° C overdag . Als we dan nog werden getrakteerd op wat extra wind voelde dat serieus koud aan . Uit de wind en in de zon was het dan wel weer goed . Het is bijzonder moeilijk om jullie 33° C voor te stellen !

Dus wij weer vroeg op pad vandaag. We moesten zo een 230 km doen naar onze volgende overnachtingsplaats.

Stefaan had de nodige opzoekingen gedaan , en ja " wat gelezen ". Dus hij had een route !

We zijn gestart bij enkele plaatsen in Anchorage waar de plaatselijke hengelaars bij weer en wind proberen een lekker visje te vangen. Geen vis gezien daar .

Dan maar verder naar Eagle River nature center.

Daar hebben we een wandeling van ongeveer 5 km gedaan . We hadden de hoop om een 'moose' met kleintjes tegen te komen , maar buiten haar uitwerpselen geen glimp van deze elandensoort. We waren dan ook zeer tevreden met een eekhoorn die graag op de foto wou.

Op nog geen 500 meter van de parking , op weg naar Thunderbird falls, dan toch een moose gezien naast de weg :-) . Blijkbaar worden er jaarlijks honderden van aangereden hier .

Na de Falls zijn we op bezoek gegaan in een 'musk ox farm' . Een enthousiaste gids heeft ons alles van die beesten uit de doeken gedaan , terwijl wij zowat aan het bevriezen waren door de ijzige wind.

Ons einddoel lag nadien in't zicht . De grote Matanuska gletsjer . Prachtig.

We logeren één nachtje in een lodge met wijds uitzicht.

Nu nog genieten van een koffietje en een wijntje .

Tot morgen !

StefAnne x

Marleen en André Dela Ruelle

Anne en Stefan, Wat een prachtige reis. De kou en de wind neem je er dan met alle plezier bij. Wij zitten hier te bakken. Vandaag nog en morgen en dan zal het terug een beetje normaal worden in ons klein landje. (toch wat het weer betreft). Geniet nog heel veel van al het moois dat je te zien krijgt, en we zien telkens uit naar wat jullie te vertellen hebben. Beste dank trouwens.Grts

Chris en herman

Fascinerend Alaska! Genieten maar en tegen de kou.... een extra wijntje misschien