stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 4 : Matanuska - Chitina - Kennicott

Alweer vroeg wakker. Nadeel deze ochtend dat we pas vanaf 8uur konden ontbijten.

Dan maar de valiezen wat ordenen en onze reistas maken voor 's avonds. We nemen straks namelijk een klein vliegtuigje naar Kennicott . Daar zullen we 2 overnachtingen zijn. Je kan daar ook met de wagen geraken maar dat is op eigen risico en duurt minstens 3 uur, vanwege de slechte staat van de weg.

Na het ontbijt dan terug naar de Matanuska gletsjer gereden . We zijn er een stuk op gewandeld via een aangegeven trail. Dat gaf toch wel een speciaal gevoel om midden in dit desolate landschap te staan. Indrukwekkend.

Dan op weg naar Chitina . Heerlijk cruisen zonder veel verkeer in een steeds afwisselend landschap met bergen , meren , bossen , rivieren , ..... En brievenbussen die aan god weet ik wie toebehoren. Geen huizen in de buurt te bespeuren.

Naast de goed onderhouden wegen ligt alles er piekfijn bij. Geen papiertje op de grond , de boetes gaan blijkbaar tot 1000 dollar. Maar als er dan eens huizen staan ligt de "tuin " vol grof afval , afgedankte auto's inbegrepen. Een ijzermarchant bestaat hier niet denk ik.

Meer dan uur te vroeg zijn we dan op het lokale vliegveldje van Chitina. Buiten wat auto's op de parking geen levende ziel te zien , ook geen vliegtuig dat me te betrouwen lijkt om in te kruipen . Naar mijn mening is er ook nogal veel wind , maar Stefaan lacht mijn bezorgdheid weg .

Om de stress onder controle te houden begin Ik dan al maar dit verslagje. Ondertussen zijn we half uur verder en nog geen verandering te merken . To be continued...


Oh.....my .....god ......

Wa was da ...

Heb mijn grenzen serieus verlegd. Ik ben in zo een mega klein vliegtuigje gekropen met een veel te jonge piloot , naar mijn gevoel.

It is gonna be a little bit bumpy in the beginning madam but no problem... :-/ Ah nee zeker!!! Halverwege de vlucht vlogen we met drie met ons hoofd tegen het plafond . Of ik de kopermijn nog wou zien?? Nee vriendje , recht naar McCarty aub !!

Ik moet toegeven dat we nu wel op een zeer idyllische plaats zijn aangekomen. De lodge is maar 4 maand per jaar geopend , pas sinds gisteren . We hebben een kamer met uitzicht op de gletsjer. FANTASTISCH ! Stefaan krijgt er maar niet genoeg van. Hij beseft stilaan dat hij al 100 keer dezelfde foto heeft genomen . Enkel om te eten is hij van het terras gekomen. :-)))

Het internet is van bedenkelijke sterkte . We zijn al blij als mijn epistel dadelijk op de blog geraakt. Op foto's moeten jullie nog paar dagen wachten , tot ze ons weer terug gevlogen hebben . Ik kijk er reikhalzend naar uit . :-))


Bumping Greetz ,

Anne

Reacties

Reacties

André en Marleen

Mijn maag begon al te draaien bij het lezen van uw prachtig verslag!

Myriam Goossens

Da klinkt fantastisch. Ben al benieuwd naar de foto's. Enkel die vliegreis is precies geen aanrader. Misschien een helmpje opzetten en een Xanaxke pakken. Geniet maar van jullie idyllische verblijf.

Dirk

Amai Anne, ik ken dat gevoel van zeer kleine vliegtuigjes, maar als dat zo heftig op en neer gaat ... pff dan kom ik nooit meer in een vliegtuig denk ik. Was 't ne knappe ? die jonge piloot :-)
Heel tof verslag en mooie foto's. Geniet er nog van met volle teugen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!