stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 20 : Kenai - Homer


Tijdens het ontbijt in de b&b een leuke babbel gehad met de gastheer en nog een ander Amerikaans koppel. Hij was bij de US Army en had reeds een tijd in Duitsland gelegen. In die tijd had hij met zijn vrouw ook België bezocht.

De eerste vraag na onze kennismaking was : " Hoe het nu in Brussels AirPort was? "

Zij hadden vrienden verloren bij de aanslag hier. Ik herinner mij inderdaad vaag dat er Amerikaanse soldaten gestorven zijn toen . Het deed me wel iets toen ze dat zeiden !

Nadien werd het gesprek luchtiger. Alhoewel .... We hebben wel wat wereldse problemen opgelost :-)

Als je Amerikanen tegenkomt, valt het me op dat zij helemaal niet gebonden zijn aan hun geboortestreek of streek waar ze zijn opgegroeid . Geboren in Texas, opgegroeid in Californië , gestudeerd in Ohio , gewerkt in Florida .... Dat zijn normale verhalen ...

Als je bij ons van Limburg naar West-Vlaanderen verhuisd , dan ben je al een wereldburger !

Iedereen spreekt je hier ook aan . Op plaats waar we mooi uitzicht hadden ,spreekt vrouw me aan over het al dan niet gezien hebben van wilde dieren . En hopla hele conversatie gedaan met haar. Tien minuten verder gestopt om zeearenden te spotten , man naast onze auto stapt uit en begint honderduit over die vogels en zijn leven te praten . En dat alles zonder zich op te dringen of vervelend te zijn . Echt tof!

In Homer aangekomen , was al half 2, tijd voor de restjes van gisterenavond op te eten , op een bankje naast de zee. Gezellig! Mijn allesziend oog had een echt terrasje gespot bij een echte bakkerij . Dus daar een nagerechtje met koffie gaan eten in het zonnetje .

In Homer heb je de Spit, dit is een smalle landtong van ongeveer 5km lang . Achteraan liggen wat winkeltjes en restaurantjes . Het was fijn om daar te wandelen en verder langs strand tot helemaal op het einde. En wat zag mijn lodderig oog ? Nog een echt terrasje! Met bubbels ! JJJJoepie !

Ondertussen ook gereserveerd in visrestaurant voor vanavond .

Schol, smakelijk en tot morgen !

StefaAnne


Reacties

Reacties

Gerd

Dat van die vlotte Amerikanen herinner ik me nog!! Zijn zo ooit bij farmers blijven slapen met roots uit Belgie (oorlog Belgische opgescharreld), die kenden meer oud Vlaams dan ik (ne pepel, schofferdanen,...). Toen wij daar toekwamen werden wij ontvangen alsof we familie waren.

Myriam G

Weer een super leuk verhaal. Het is altijd weer fijn om over jullie avonturen te lezen. Genieten !!!!

christel luyten

Hey , even melden dat jullie kaartje met toffe foto's gisteren is toegekomen op OK !
Goed werk van B-post hé ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!