stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 21 :Homer

Vandaag rustig dagje gehad. Wat sightseeing gedaan in en rond Homer. Het was dicht bewolkt. Dus redelijk frisjes en geen weer om de mooiste foto's te nemen .

Dan maar naar het bezoekerscentrum. Zoals eerder al eens gezegd , maken ze daar hier echt werk van . Hier ging het voornamelijk over de bescherming van wildlife op de hele kleine eilandjes die in het zuiden van Alaska liggen .

Er was ook weer een wandeling met gids. Deze keer trok het op niet veel en zijn we zelfs halverwege afgehaakt. We vermoeden dat het de eerste keer was dat onze gids een groep op sleeptouw nam. Het ging veel te traag en veel te veel over de planten, met Engelse termen die volledig aan ons verloren gingen .

Nochtans waren we in een gebied waar zout en zoet water in elkaar over gaan. Hier broeden heel wat zeevogels. Een beetje meer info hierover had ons beter bekomen.

Daarna in de omliggende bossen nog een toertje van een goeie 4km gedaan. Toegegeven dat je wel alerter bent als je zo met twee de wildernis ingaat. Er moest maar eens een moose of beer zitten , nietwaar ?! .... Niks gezien trouwens :-)

Tegen 16h klaarde het volledig op. Dat terras van gisteren dook in ons beider gedachte op en..... Dat was dan ook ons volgende doel !

Op terugweg gestopt om te weten hoe laat we klaar moeten staan voor de vlucht (met weer zo'n blikken doos vermoed ik) om naar Hallo Bay camp te vliegen morgen. Beetje teleurstelling want zal pas half één zijn. Dat wil zeggen dat we vrijdag later terug vliegen ; en dus ook later aan de 4,5h durende autorit naar Anchorage kunnen beginnen. Dat maakt mijn vermoeden zeer groot dat dit wel eens het laatste lifeverslag zou kunnen zijn. Want zaterdag moeten we reeds om 7h s' morgends in de luchthaven zijn voor onze vlucht richting België .

Ik garandeer wel nog een verslag over de beerspotting nadien natuurlijk. Misschien op de luchthaven tijdens de wachturen? .....

StefaAnne

Myriam G

Ik wens jullie een rustige vlucht in de blikken doos ;-). En hopelijk kunnen jullie veel beren spotten. Het zal in elk geval weer een speciale ervaring zijn.Spijtig dat het bijna voorbij is. Ik ga de verslagjes missen. Nog veel plezier en een veilige terugvlucht naar het, voor jullie zeker, tropische België.