stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 22: Homer

Zoals elk goed boek op het einde nog een verrassende wending in het complot heeft, zo ook onze reis!

We hadden alles tot in de puntjes voorbereid : een valies met vuile was en sandalen (ja we hebben ze zelfs aangehad ) , een valies met semi propere kledij en de kledij om zaterdag mee naar huis te vliegen en een zak met het hoogst noodzakelijke voor de overnachting in de tenten op het berenkamp! Batterijen allemaal maximaal opgeladen , stel je voor dat we net die ene foto niet meer konden maken !

Vanmorgen nog uitgebreid gedoucht , we moesten er tot morgenavond laat tegen kunnen .

Dan op gemakske gaan ontbijten want we werden pas om half één aan het vliegtuigje verwacht. Het ging prachtig worden , want de zon scheen uitbundig en had de laatste wolkjes opgelost.

Toen we gingen uitchecken , kregen we nog een douche , deze keer een ijskoude! Onze trip werd door de organisator gecanceld , vanwege het slechte weer! What did you say ? What do you mean? Morgen zou er mogelijk een storm kunnen zijn waardoor we niet zouden terug geraken .

Om een verhaal van anderhalf uur telefoneren kort te maken : we blijven vannacht nog in hetzelfde hotel en gaan maar halve dag beren spotten !

Niks aan te doen , zo zal het zijn .

Maar ik kan jullie vertellen dat de kers op de taart er alsnog is gekomen ! Het was een super - fantastische ervaring! Zelfs de vlucht heen en terug was mega mooi en rustig! Adembenemend !

Reeds bij het landen werd duidelijk dat het daar vol beren zat! Een open vlakte met een rivier door , daarlangs een tiental beren . Een mama met zoon van 3jaar waren aan het schelpen zoeken in het zand (volle welteverstaan , niet voor in bokaal voor op de kast) ,

nog een mama met drie kindjes van 1 jaar, nog een mama was aan het vissen terwijl kindje toekeek. ... Prachtig! Geen van allen nam notie van onze aanwezigheid. Ik ben dan ook nooit bang geweest, je zag dat die dieren op hun gemak waren. Één keer denk ik dat de afstand minder dan drie meter was , toen de vissende mama door de ondiepe rivier passeerde! Wauwwwwww

Het geheel werd echt compleet door de machtig mooie omgeving !

Dit was echt een once in a lifetime expirience !

Stefaan heeft het momenteel moeilijk om de beste foto's te selecteren voor jullie! :-))

Het grote voordeel van de veranderde planning is dat we jullie nu wel nog een verslag kunnen geven en dat we vannacht in een comfortabel bed slapen.

Morgen hebben we nu ook tijd om rustig naar Anchorage te rijden .

Bereleuke groetjes,

StefaAnne

gerd

Superdag dus toch nog!! Een mooie afsluiter van een wondermooie vakantie...althans zo was het toch voor mij om alles te lezen en fotookes te bekijken. Merci. Kijk ernaar uit om de fotoboek te bekijken!!
Wel thuis!

Myriam G

Gewoon fantastisch !!!! Kippenvelmoment !!!!! Bedankt voor jullie verhalen. Veilige terugreis !!!

Suzy

Een geweldig verhaal om nooit te vergeten...Die beren,...natuurpracht.
Heb van jullie wonderbaarlijk reisverhaal genoten. Het zal even wennen zijn in ons klein landje. Thx.

christel luyten

oooooooohhhhhhhhhhh , al die berekes !!!!!

Anita

En geweldige reis om U tegen te zeggen. Bangelijk met die beren, is idd de kers op de taart.
Veilige terugvlucht morgen.
Welkom in ons kleine warme landje.