stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 24 : Anchorage - Lier

Vlucht *Anchorage - Seattle: 10.10h - 14. 15h ( al uurtje ingehaald, vlucht van drie uur)

*Seattle - Londen 19.22h - 12.25h ( vlucht van 9 uur , nog eens 8 uur ingehaald)

*Londen -Brussel 13.40h - 15.55h ( vlucht van dik uur en nog eens 1 uur erbij)

Wist je dat ?

- Stefaan 3050 foto's heeft genomen ?

- Stefaan 112 filmpjes heeft gemaakt ?

- We 2600 mijl met de auto hebben afgelegd ?

- We in 14 verschillende hotels hebben geslapen ?

- We meerdere keren ons paspoort hebben moeten laten zien voordat we alcohol

kregen?

- Het eten en drinken er de helft duurder is dan bij ons?

- Dat je altijd gratis water krijgt ?

- Dat koffie en frisdrank gratis wordt bijgevuld?

- Dat Alaska de meest noordelijke , oostelijke en westelijke staat van de USA is?

- Dat bijna alle verkeersborden beschoten zijn? Zelfs diegene waarop staat "no shooting " ? :-))

- Dat ze op 4 maanden tijd hun seizoen daar moeten maken ? Ze werken dan dag en nacht , rusten en genieten kan in de winter !

- Dat we het daar nooit donker hebben gezien? Tussen half één en drie uur schemert het daar .

- Dat we de meest vriendelijke en hartelijke mensen ooit hebben ontmoet?

- Dat de alaskanen bijna nooit vlees kopen ? Enkel wat kip. Ze vissen en jagen om hun voorraad voor de winter op te slaan. Er staan limieten op , maar dan kan je nog een legertje eten geven . :-)

- Dat de echte alaskaan niet in Anchorage woont? Veel te druk en te 'soft' leven !

Niet voor niets zeggen ze dat je in Alaska woont of in Anchorage !

- Dat Juneau de hoofdstad is , enkel bereikbaar per boot of vliegtuig?

- Dat we een onvergetelijke vakantie hebben gehad?

Bedankt aan onze volgers !

Speciale dank aan onze dochters , Senne en vake om op Berre te passen , en Claire en Elza om op ons huizen en vissen te passen !

Tot de volgende !

StefaAnne

Mie

Toffe verslagen! Ik kijk ernaar uit om het verhaal te horen wanneer we in Belgie zijn binnenkort. Misschien kan Stefaan een selectie maken van zijn fotos en filmpjes en een diareportage maken. ;-)

christel luyten

wat een ervaringen rijker , tot op de film en foto avond ??? ;-)