stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 5 : Kennicott

Vandaag eindelijk eens tot 7 uur geslapen ! Geen idee of het dank zij het zalige bed was of de absolute stilte van de omgeving ... Of de fles rode wijn die we soldaat gemaakt hadden gisterenavond ? Geef toe dat had ik wel verdiend ;-)

Om negen uur stonden we klaar voor een wandeltocht van 5 uur met gids over de Kennicott gletsjer . Bij vertrek nog een jonge Belgische dame uit Brasschaat gezien . Ja de wereld is klein.

Robin , onze 23 jarige gids uit California , komt reeds voor de vierde maal naar Kennicott , om gedurende het vier maand durende seizoen , toeristen rond te leiden op de gletsjer . Hij heeft er voor ons alvast een unieke ervaring van gemaakt. Hij kon op een zeer begrijpelijke manier uitleg geven over alles wat met de gletsjer te maken heeft. Hoedje af voor hem!

We kregen allebei ijzeren beugels met pinnen onder onze schoenen om grip te hebben op het ijs. Als je de gletsjer vanop afstand bekijkt , lijkt het eerder op een egale vlakte. Doch eens op de gletsjer zie je een sterk golvend ijslandschap met spleten , watervallen , kleine beekjes en diepblauwe meertjes. We hebben daar zelfs geluncht met zicht op enkele waaghalzen , die aan het gletsjer klimmen waren .

Rond half 3 waren we terug aan de lodge . Dat was te vroeg voor Stefaan om gewoon wat te rusten . We hadden nochtans al 5 uur gestapt.

Kennicott is een voormalige kopermijn. Het overgrote deel van de gebouwen is bewaard gebleven. Een uitgelezen plaats dus om nog wat foto's te gaan maken .

Stefaan heeft ook nog een shuttlebus genomen naar McCarty , en ook de volgende terug , maw daar was niet veel te zien .

Als alles volgens plan verloopt ( lees vliegt ) zitten we morgen in Valdez en kunnen we weer foto's posten .

Anne

Guy

Ziet er daar de moeite uit ! "Vlieg" er maar eens goed in ??????????

Anita

Waauw, knappe streek. Over de piloot moeten jullie je geen zorgen maken. Jonge piloten hebben een grote kennis.
Ons Tom was pas 18 toen hij bij Jetair, nu Tui als co-piloot begon te vliegen.
Ondertussen captain.
Geniet van jullie reis en het zijn tot hiertoe al prachtige foto's!
Wij genieten mee van in Lier :-)