stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 6 : Kennicott - Valdez


Toen ik vanmorgen opstond zakte de moed in mijn schoenen . Regen en erg laaghangende wolken , enkel de wind ontbrak, voorspelden in mijn hoofd weer niet veel goeds voor de terugvlucht .

Maar niets was minder waar. Wat zich vanmorgen aankondigde als een druilerige , regenachtige dag , is een prachtige , zonnige dag geworden.

De vlucht is dan ook 100% meegevallen. Hoe verder we naar onze bestemming vlogen hoe klaarder het werd. Geen bumpy toestanden. Voor de geïnteresseerden : een knappe , rijpe doch niet overjaarse, piloot deze keer ;-)

Dan terug de wagen in voor een tocht van een 200 km naar Valdez. Voor diegene die zich nog de ramp met de olietanker "Exxon Valdez" in 1989 kunnen herinneren , komt die naam zeker bekent voor. Het is de havenstad van waaruit de grote olietankers vertrekken en waar de gigantische pijplijn aankomt.

Het stadje zelf stelt niet zo veel voor , maar van hieruit kan je wel veel toeristische activiteiten doen . Zoals voor ons morgen : een dagcruise naar de columbia gletsjer en wildlife spotting.

De weg hier naartoe was echt zeer mooi! Het Alaska zoals wij het ons hadden voorgesteld! Woorden schieten tekort en volgens Stefaan zijn foto's ook.

Ik had vandaag voor het eerst het stuur overgenomen . En wat ben ik daar blij mee !!!!

Plots zag ik links van de weg een zwarte beer die aanstalten maakte om over te steken . Ik vertraagde , zodat Stefaan hem op de gevoelige plaat kon vastleggen . Wat er juist is fout gelopen laat ik in het midden , beer te snel of Stefaan te traag , maar geen foto dus. Ik gewoon content dat ik het niet was :-))

We hebben vandaag ook voor het eerst de 60°Fahrenheit gehaald (ongeveer 15°Celsius ) . Wij zonder jas buiten , enkele jonge alaskanen in bikini en zelfs in het water . Gewoon ernaar kijken vergde een extra inspanning van mijn bekkenbodem spieren.

Met uitzicht op de haven ,met de kleinere plezier- en vissersboten , konden we natuurlijk niet weerstaan aan de terrasjes.

Hopelijk morgen nog hetzelfde weer in onze zoektocht naar de walvissen , orka's , zeeleeuwen , zeearenden en otters.

Reacties

Reacties

André en Marleen

Woorden schieten te kort bij deze prachtige foto's en uitstekende uitleg! Hartelijk dank.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!