stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 8 : Valdez - Copper Center

Vandaag weinig nieuws te rapen. Vanmorgen onze vier dochters aan de telefoon gehad via whatsapp . Een verbinding alsof ze naast ons stonden. Het deed ons beide deugd xxx

We moesten terug de knappe route doen , die we eergisteren naar Valdez hebben genomen. Maar nu de andere richting uiteraard :-)

Stefaan vond het geen enkele uitdaging om dat zonder gps te doen . We spreken over een route van ongeveer een 200 km , zonder verkeerslichten en 1 T - kruispunt . Moeiteloos op onze bestemming geraakt . Zoiets kunnen we ons thuis echt niet voorstellen !!!!!

Onderweg kom je ook nauwelijks 'iets' tegen om een koffietje of colaatje te gaan drinken , met noodzakelijke plasstop natuurlijk. Toen we eindelijk iets tegen kwamen , een houten barak met een namaakpaard op het dak, was het een zeer geanimeerde ontmoeting met de eigenares . Een authentieke , 66 jarige dame die reeds 42 jaar in Alaska woont. Ze was voor de liefde geëmigreerd van Californië naar deze afgelegen plek . Ze vertelde honderduit over haar man die ging vissen op zalm , die in de zomer hooit voor verkoop , zij die het cafeetje/ souvenirwinkeltje/ bistrootje open doet , haar geweer dat ze gebruikt om moeilijke en agressieve klanten weg te jagen , haar wil is wet ...... . Niet voor niets dat er een duidelijke verwijzing met voorliefde voor Trump hing. Ik kan je verzekeren dat het een kunst was om daar weer weg te geraken . Onder het voorwendsel dat we haar zaak via Facebook zouden promoten met een foto van ons en dat ze ons zo wel zou traceren als ze met haar kleindochter naar Europa komt , liefst plankgas vertrokken. :-))

We wisten de volgende miles weer waarover praten :-)

Op onze bestemming aangekomen , hadden we het gevoel dat de tijd hier serieus was blijven stilstaan. Stefaan heeft een route 66 gevoel , maar dat vind ik zeer positief uitgedrukt.

Al deze bedenkingen buiten beschouwing gelaten staat 1 ding als paal boven water : NERGENS zo'n vriendelijke mensen tegen gekomen dan hier . Echt hartelijk, altijd klaar om te helpen . Veel Belgen in de commerce kunnen hier een cursus komen volgen !!!

Oeps, toch nog veel geschreven ondanks de beperkte actie hier .

See you tomorrow,

Anne

Myriam G

Weer een fantastisch verhaal. De tijd heeft daar inderdaad precies stil gestaan. Het is zo leuk om jullie verhalen te lezen. Ze zijn superboeiend en grappig geschreven. Anneke, je hebt talent. Ik geniet er elke keer weer van.

christel luyten

zoals verwacht , prachtige foto's !!! zoals verwacht stralende gezichten die ten volle genieten van al dat moois dat ze tegenkomen en van elkaar ! ik had niet anders verwacht , ik kijk er al naar uit naar de volgende ervaringen en foto's , groetjes