stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 11: Fairbanks

Vandaag kennis gemaakt met Alaska op zijn warmste !

Na een bijzonder uitgebreid ontbijt en een pak aan info van de gastheer zijn we vanochtend vertrokken om te gaan goud zoeken . Enkele mijlen verderop ligt een voormalige goudmijn , waar nu een interactief museum is van gemaakt. Tegelijkertijd kregen we ook nog eens de volledige uitleg over de pijplijn waarover eerder al sprake . Het was echt wel op zijn Amerikaans opgezet. Alles en iedereen was great and fantastic! Toch deden ze alle moeite om een duidelijk verhaal te brengen , waarbij je je goed kon voorstellen hoe in die tijd alles werd gedaan . Na de uitleg mochten we zelf aan het werk . Ieder kreeg een zogenaamde pan en een zakje steentjes , met goud tussen. Door het vuil minutieus weg te wassen bleven wat goudkruimels achter. Onze vangst had een waarde van 15 dollar. Niet slecht als je weet dat het koppel dat voor ons stond 2dollar had overgehouden :-) . Volledigheidshalve moet ik erbij zeggen dat de hele bedoening ons 80 dollar inkom heeft gekost. Maar het was fun en leerrijk.

Eigenlijk zou ik zeer blij moeten zijn want de lotto brengt me niet méér op ;-)

Na dit fijne avontuur zijn we uurtje verder gereden naar de Chena hot springs. Natuurlijke warm waterbronnen van meer dan 70°Celsius . Je kan daar dan in gaan zwemmen nadat ze het wat hebben afgekoeld. Ik vrees dat ze dat bij ons vergeten waren . Het was voor mij nog moeilijker om in dit heet bad te gaan dan in een koud zwembad. Oh my god , dat was heet. Ik heb dit maar korte tijd volgehouden . Stefaan is er twee keer in geweest : chapeau. Tussenin zaten we in ons badgerief in de zon ....in Alaska . Dat hadden we nooit gedacht !

Met een glaasje wijn sluiten we deze hete dag in Alaska af.

Tot morgen ,

StefaAnne

Hugo

Daarnet jullie verslagen gelezen: echt de moeite waard, jullie verblijf in Alaska. Foto's zijn uniek en laten mij meegenieten van die fantastische natuur daar. Bedankt hiervoor. Wij zijn net terug na een weekje cruisen met korte bezoekjes aan oa Montenegro.
Profiteer van al het moois daar,
Groetjes, H & F.

christel luyten

jullie zijn goudzoekers geworden !!! super !!! nu nog diamanten zoeken en je kan een ring maken , allez een miniatuur ringetje. Wij hebben genoten van ons verlengd weekend, maar jullie weten zker wat genieten is, zet jullie trip veilig verder en blijf zoeken om die ultieme foto te maken , van jullie beer , succes !!!