stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 12 : Fairbanks - Denali NP

Oeps we zijn al in de helft ! Time flies when you 're having fun !!

In Fairbanks hebben we nog 2musea bezocht alvorens naar Denali af te zakken .

Het eerste schetste het leven in Alaska in de vier seizoenen . Dit zowel voor mens , dier en planten . Voor geen van deze 3 een lachertje. In de lente en zomer leven ze de uren extra die ze in de lange donkere maanden missen . Fascinerend ! Één van onze piloten heeft ons verteld dat ze vier seizoenen hebben : winter , juni, juli en augustus. Grapje , maar realiteit blijkbaar.

Het tweede museum bevindt zich op de campus van de universiteit . Het gaf een tekenend beeld van de geschiedenis van Alaska , startend bij het begin der tijden . Voor mij al iets minder interessant , buiten de opgezette dieren en een soort dino die bijna intact diepgevroren was terug gevonden .

Na een 2,5h rijden vervolgens in Denali aangekomen. Het is het bekendste nationaal park vanwege de Mount Denali , de hoogste van Noord - Amerika , 6194 meter hoog.

Daar we morgen reeds om 6.25h aan de bushalte moeten staan voor een busrit door het park , besloten we ons ontbijt zelf te kopen . We hebben een kamer met keuken dus dat zou wel lukken deze keer. En eens geen eieren met spek is ook een verademing. In de lokale supermarkt vonden we wat fruitsap, kalkoen, 2potjes yoghurt, 2bananen en een brood . Te betalen 32dollar! Euuuhhh ... We hadden nog een goedkoop brood genomen want hetgeen we eerst vasthadden kostte 8 dollar. Nu maar 4 ! Dit maar om te zeggen dat eten en drinken hier wel duur zijn!

Onderweg een serieuze regenbui gehad , maar hier lag het droog en voor morgen voorspellen ze mooi weer. We verwachten veel van onze uitstap morgen.... Hopelijk zijn de beren in vorm !

Tot morgen ,

StefaAnne