stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 13 : Denali NP

Vanmorgen vroeg uit de veren , yoghurt en geroosterd boterhammetje op en we konden vertrekken !

Al de wolken van gisteren waren verdwenen en de dag kondigde zich met blauwe lucht en zon aan.

We dachten (hoopten) dat er niet veel volk zou deelnemen aan deze 13 h durende tocht met de bus. Niks was minder waar , bus zat vol!

Melanie , onze chauffeur en ook gids vertelde honderduit over het park en zijn bewoners. We waren nog niet goed en wel vertrokken of we zagen al een moose ( eland) met twee kalfjes staan . Goed begonnen is half gewonnen zeggen ze dan ...

De Mount Denali liet zich in al zijn pracht zien. Geen wolkje errond. Voor wie twijfelt kan de honderdvijftig foto's van Stefaan komen bekijken ;-)

Tijdens onze rit tot de lunchplaats ( 5 uur gereden) zagen we dall sheep ( dunhoornschaap ) , Caribou ( rendier) , moose , grondeekhoorn , gouden arend , ..... Alles behalve beren.

Na de lunch kozen we als activiteit om naar de uitleg van een professionele sleehondenracer te gaan luisteren . Er is een zeer bekende jaarlijkse race in Alaska , waarvan de naam me helemaal is ontgaan , die meerder malen door zijn pa was gewonnen. Het verveelde niet om naar deze gepassioneerde man te luisteren .

Nadien kregen we kleine demonstratie om te laten zien hoe de honden in de zomer verder werden getraind.

Daarna dan met de moed der wanhoop terug de bus op . Gelukkig bleef de zon en de blauwe lucht ons gezelschap houden ! En ja , dan was het geluk aan onze kant !!!! Maar liefst 3 keer kwamen we een beer op de weg tegen. Ze stoorden zich niet aan de bussen , wandelden en aten rustig verder! Keichique! En ik op een roze wolk!

Stefaan deed er op die manier nog rap 150 foto's bovenop ;-)

Rond 20.00h terug in hotel , smerig van het stof maar zeer tevreden !

StefaAnne

Ellen

Anneke, wat kan jij leuk vertellen! Super! Geniet er van! X

Herta

Eindelijk de langverwachte beren????????????