stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 14 : Denali NP - Palmer

Vandaag 3,5 h rijden naar volgende verblijfplaats. Tijd genoeg dus om nog bezoekje te brengen aan bezoekerscentrum van het nationaal park en een korte wandeling van een uurtje naar de beverdammen.

De voorstellingen die ze in die bezoekerscentra maken zijn altijd zeer goed! Duidelijk en heel creatief!

De bevers hadden hier ook goed hun best gedaan . Veel bomen gezien , die nog niet zo lang geleden door hen zijn " omgebeten ". Plots viel me op waarom onze operatiemesjes "beaver" mesjes heten , die tandjes hakken met gemak een boom van 30 cm door! De verschillende dammen leken ons heel ingenieus in elkaar geknutseld ! Echte kunstwerkjes. De makers zelf hebben we hier niet gezien.

Op de weg naar Palmer zijn we nog paar keer gestopt om de Mount Denali nu van de andere kant te bewonderen .

Onderweg stond een moeder-moose met haar twee jongen te pronken . Maar eens ze onraad ruiken zijn ze tussen de bomen en struiken niet meer te zien.

Eens we Wasilla naderden steeg onze verbazing over de drukte in het verkeer en de aanwezigheid van een waaier aan winkels naast de baan. Dat is geleden van Anchorage , en dan nog, dat we dat hebben meegemaakt. En wij die dachten in een klein dorpje terecht te komen. Voor de kenners : Wasilla is het dorp van Sara Pailin .

We slapen vannacht in een knusse cottage met zicht op de bergen .

Internet is zeer traag . Foto's zullen voor morgen zijn

StefaAnne