stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 15 : Palmer - Girdwood

Vandaag stond er (alweer) een gletsjer bezoek op het programma . We hadden beiden zoiets van " het hoefde niet echt maar ja , ze verwachtten ons bij de Knik gletsjer " , dus we zullen maar gaan.

Toegegeven het was weer een heel andere beleving. Er waren geen andere deelnemers , alweer privé gids dus. We hebben eerst een ritje met een speciale hoge 4x4 gedaan , door het bos en door de rivier ! Om dan aan te komen bij de boot , om daarmee tot aan de gletsjer te varen. Daar het nog te koud is geweest , ligt het voor de gletsjer vol ijsbergen. Speciaal perspectief vanuit dat kleine bootje! We mochten daar aan land gaan , zodat we de mooiste foto's konden maken ! Onze gids had koffie en warme chocomelk voorzien. Dat deed deugd want er stond een koud windje. We kregen ook ieder een zakje nootjes ( hier is dat gezouten studentenhaver met kleine mnm 's onder) . Lekker! Dat was ook de mening van de plaatselijke eekhoorn die braaf de nootjes uit je hand kwam nemen ! Super schattig!

Op de terugweg ook nog een moose gezien , het blijft een imposant beest. Als een moose aanvalt moet je gaan lopen, bij de beer moet je met je armen zwaaien om je groter te laten lijken ,rustig praten en stilletjes achteruit gaan . Zeker nooit gaan lopen ! De meeste dodelijke ongelukken gebeuren met moosen . De theorie kennen we . Ik hoop dat we het de resterende tijd niet in praktijk moeten omzetten !

Op weg naar Palmer passeerden we Anchorage nog eens . Daar we bij onze aankomst niet eens de stad waren in geweest , hebben we dat nu goedgemaakt. We hebben de perfecte souvenirs voor onze dochters en schoonzoon gevonden ! Surprise!

We hebben een overnachting in een knap hotel deze keer. Er zijn verschillende restaurants aan , waarvan een sushibar. Ik ben daar niet zo zot van , maar Stefaan vind dat geweldig . Aan receptie zeiden ze ons dat de kaart voor ieder wat wils had dus ... Naar de sushibar! Man man man , dat was keilekker! Nog nooit zo ne lekkere sushi gegeten! Vanaf nu ben ik fan !

Dat was het weer , goedemorgen voor jullie en slaapwel voor ons Xx

StefaAnne