stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 16: Girdwood - Seward

Het werd een rustig dagje vandaag . We moesten anderhalf uur rijden naar onze volgende verblijfplaats , de enige waar we 3 nachten zullen slapen , Seward.

Eerst zijn we nog eens naar boven gegaan met hetzelfde trammetje waar we de eerste dag mee naar boven gegaan zijn . Het zat bij ons verblijf in het hotel in . Dat konden we niet weten he ?! :-)))

Onderweg toevallig op een plaats gestopt waar heel veel zeearenden vertoefden. Het zijn heel imposante beesten die met hun geweldige klauwen : konijntjes , eekhoorns en zelfs vosjes kunnen overmeesteren !

Een beetje verder stond een bord met verwijzing naar Alaska wildlife conservation Center . Daar wou ik wel eens naartoe!

" Dat is voor jullie 2 dan 30 dollar madamme! "

" kan u mij misschien eens vertellen wat we hier kunnen zien en doen? "

" Dit is een centrum voor zieke en achtergelaten wilde dieren , die indien mogelijk terug vrijgelaten worden "

Allez dan , wij daarbinnen . Wel heel ferm gedaan, met heel veel ruimte voor de dieren. Er zaten onder andere enkele beren die als baby gevonden waren en nooit een kans tot overleven zouden hebben gehad in het wild. Ook een zeearend die een schotwonde had , waarvan ze één vleugel hadden moeten amputeren . En een stekelvarken met drie pootjes... Enfin een opvangcentrum voor mindervaliden en wezen!

Het vervolg van onze route was weer genieten van groen , water en bergen.

Seward ligt aan een zeearm. Van hieruit vertrekken dagcruises naar gletsjers en voor wildlifespotting (doen we morgen ) . Er leggen giga cruiseschepen aan . Je kan hier ook inschrijven om een dagje te gaan vissen op oa heilbot . We waren getuige van enkele vissersbootjes met toeristen die toekwamen met hun vangst , hoooow jong !

Internet is blijkbaar weer zeer traag hier, dus foto's zullen misschien paar dagen op zich laten wachten .

Fijne anekdote nog : we gingen daarstraks nog wijn kopen om gezellig op te drinken tijdens onze administratieve werkzaamheden . Aan de kassa gekomen vraagt de kassierster doodleuk onze paspoorten! Stefaan zegt dat we ouder zijn dan 21! Waarop zij repliceerde met " it's the law sweetie ! "

Hier is alles " the law" (hadden we de afgelopen 14dagen al meermaals geciteerd onder ons ) ! Onvoorstelbaar dat je hier zonder gène een pistool mag dragen op straat , maar voor flesje wijn moet je je identificeren en er moet een ondoorzichtige zak rond. Hoe denkt Trump hierover? ;-)

Schol,

StefaAnne

Gerd

Weer een leuk verslag, amasing!!

Johan

Geef Trump ook een glas wijn , misschien ziet hij de zaken dan meer nuchter......