stefaanne-in-alaska.reismee.nl

Dag 17 : Seward

Vandaag gaan we steeds herinneren als de koudste en natste , tot nu toe.

We hadden een 8 uur durende boottrip via een gletsjer en op zoek naar wildlife.

Alles is zowat de revue gepasseerd : orka's , walvissen , dolfijnen , zeeleeuwen met kleintjes, zeehonden , papegaaiduikers, zeearend op nest, bergschapen met kleintjes en zeeotters . Spijtig genoeg in "kloteweer" .

De gletsjer stak zo hoog boven het water uit dat je door de mist de bovenrand amper kon zien. Op dat moment regende het sneeuwwater zodat een deftige foto maken niet echt tot de mogelijkheden behoorde .

Bovendien was de zee nogal wild en lag half de boot groggy en groen op de banken . Stefaan leek er weinig last van te hebben . Ik op terugweg toch wel op dek in de kou moeten gaan staan om te vermijden dat ik de vissen ging voederen ! Je mag de wilde dieren hier nooit eten geven ! Op dat moment lag 85% van de boot bijna in coma :-))

Moet je weten dat we beetje nadien zijn aangemeerd voor het diner. De crew wenste ons "smakelijk eten" . Geen idee of ze het meenden of ze ons stiekem uitlachten ;-)

Terug in het hotel heeft een warme douche ons deugd gedaan. Aan land was het ganse dag droog geweest. Duimen dat morgen het weer terug meezit!

P.S. Stefaan gebruikt al zijn geduld om toch enkele foto's voor jullie op te laden via het super trage internet hier.

StefaAnne

Herta

Ondanks het weer toch een indrukwekkende ervaring, lijkt me????

Johan

Orkas zien moet fantastisch zijn